18 holes jeugdteam landskampioen

18 holes jeugdteam Golfclub de Compagnie Landskampioen Hoofdklasse 2019

13 en 14 juli werd op Golfresort de Purmer door de vier poulewinnaars uit de hoofdklasse gestreden om het landskampioenschap 18 holes 2019.

Terwijl de eerste poulewedstrijd van het seizoen voor de jongens van Golfclub de Compagnie nog verloren werd met 4-12 tegen de Hilversumsche, mochten zij nu als één van de vier uiteindelijke poulewinnaars via een afvalsysteem uitmaken wie Nederlands Kampioen 2019 zou worden.

De wedstrijd van zaterdag tegen de Zaanse Golfclub werd met ruime voorsprong gewonnen. Na de singles (8-2) in de ochtend was de voorsprong al zo groot, dat zij uit de dubbels aan één punt genoeg hadden voor de winst.
Er werd een dubbel gewonnen en er werd een dubbel verloren, dus mocht de Compagnie met 12-4 winst door naar de finaledag op zondag.

Zondag werd om 12.50 uur weer gestart met de singles. Ditmaal tegen de winnaars van de andere halve finale, Golfclub de Dommel.
Van de vier singles werden er drie gewonnen wat wederom een voorsprong opleverde van 8-2. Ook nu moest er slechts één puntje worden binnen gehaald tijdens de dubbels, wat met één gewonnen en éen verloren dubbel dezelfde eindstand opleverde als de dag daarvoor (12-4).

Het 18 holes jeugdteam van Golfclub de Compagnie laat 134 jeugdteams achter zich en wordt daarmee zeer verdiend Landskampioen 2019!