Dijstelberge & Omta Advocaten winnaar van de sponsordag 2017

Het heeft al enige weken veel geregend en dat is te merken aan de zeer natte golfbaan. Greenkeepers hebben vroeg in de ochtend nog hard gewerkt om takken en bladeren te verwijderen die losgekomen waren tijdens de storm van donderdag. Daarvoor veel dank! De baan was zeer nat, zo nat zelfs dat handicarts niet de baan in konden.

Met een deelnemersveld van zo’n zestig fanatiekelingen werden harde wind en regen getrotseerd. Voor veel deelnemers was het hard werken, vanaf de tee gaf de fairway geen meter cadeau. De ballen kwamen neer en lagen onmiddellijk stil. En dan worden holes gemiddeld toch zo’n dertig meter langer. De tijdelijk regels maakten de baan toch prima bespeelbaar. Door de hele baan mocht er geplaatst worden en alle bunkers waren GUR.

Dat het spelen prima ging werd oa bewezen door team Dijstelberge & Omta Advocaten, vertegenwoordigd door Jan Pieter Dijstelberge en Jan Jaap Wuite. Zij wisten maar liefst 76 stableford punten binnen te brengen. Dit was ruim voldoende voor het winnen van de Sponsordag 2017. Tweede werden Feico van der Ploeg en Harry Ploeg spelend namens Scholma Print & Media met 68 punten. Voor Gasterra behaalde Imelda Weel en Marcel Everts 64 punten.

Met de topscore van 76 pnt wist het team Dijstelberge & Omta Advocaten de rest in te halen en werd daarmee winnaar in het eindklassement.

De kledingcheque werd aangeboden door Kars Potze van Kars Potze Mannenmode.

De Neary werd gewonnen door Jesse Veentjer spelend voor Beekman Tandtechniek. Met een precisieschot op hole 3 sloeg hij de bal 3 meter naast de hole. De Longest Drive bij de dames viel ten prooi aan Caroline Freese (Kuurman Noord B.V.) en bij de heren sloeg Laurenz Dijkhuis de bal het verst (Copy Republic).

Albert Harms wist maar liefst twee birdies te scoren, Laura-Ann Mulder en gastspeler Jorrit Bust van Idee 101 wisten beiden 1 birdie binnen te halen.

Marieke Klement (Bert Ritsema Verzekeringen en Hypotheken) speelde haar allereerste wedstrijd en maakte op hole 18 een prachtige chip-in!

Clinic en Par-3 wedstrijd voor relaties

De winnaars van de par-3 wedstrijd waren Patrick Boer (relatie van Hesp Online Communicatie) en Olaf Sloot (relatie van Bert Ritsema).

De Sponsordag werd mede mogelijk gemaakt door