Reglement Golfer/Golfster van het jaar

1. De “Golfer en Golfster van het jaar” moet “De Compagnie” als homecourse hebben
  2. De wedstrijden die gelden voor de puntentelling worden gespeeld op “De Compagnie”
  3. De wedstrijden die gelden voor de puntentelling dienen open te staan voor alle leden met een EGA exact handicap. Separate dames-, heren-, senioren- en jeugdwedstrijden worden derhalve niet opgenomen voor het klassement “Golfer en Golfster van het jaar”
  4. Een speler/speelster wordt “Golfer en Golfster van het jaar” op basis van zijn/haar golfprestaties
  5. Een speler/speelster dient aan minimaal 6 clubwedstrijden deel te nemen die tellen voor “Golfer en Golfster van het jaar” waaronder minimaal 1 clubkampioenschap, waarbij een meerdaagse wedstrijd telt als één
  6. Prestaties worden gemeten aan de hand van wedstrijduitslagen
  7. In de volgende wedstrijden kunnen punten (na rato) worden verdiend
    – Maandbekers
    – Clubkampioenschappen: Matchplay, Strokeplay, Par 3 en Mixed Foursome
    – Vossenjacht
  8. Bij het bepalen van de wedstrijduitslag voor de puntenverdeling worden niet-leden uit de uitslag verwijderd
  9. Bij de maandbeker A telt het netto klassement
  10. Bij de maandbeker B en C telt het stableford klassement
  11. Bij een gelijke stand in punten geldt het aantal gespeelde wedstrijden die meetellen voor het klassement “Golfer en Golfster van het jaar”
  12. De eindverantwoordelijkheid voor het toekennen van de titel “Golfer en Golfster van het jaar” ligt bij het bestuur van de golfvereniging “De Compagnie” op voordracht van de Wedstrijdcommissie.
  13. De “Golfer en Golfster van het jaar” worden tijdens de nieuwjaarreceptie bekend gemaakt