Clubkampioenschappen Mixed Foursome

Ik hoop dat de deelnemers van het clubkampioenschap mixed foursome weer wat opgewarmd zijn. Het was zondag een eerste koude herfstdag waar men zich gelukkig prijst dat er geen regen is. Dat heeft de deelname niet beïnvloed; 25 teams – 50 spelers en 1 marker hebben allemaal blijmoedig de wind getrotseerd.

De baan was in prima conditie en dat zie je ook terug in een briljante ronde van bruto 70 slagen! Zelfs voor het koningskoppel is dat een bijzondere score voor de meeste stervelingen is het iets waar we alleen van kunnen dromen. Iets wat in de andere scores terug te zien is, de beste scores zijn daarna 87, 88 en 89. Kortom de spanning voor de 1e plaats was na de ochtend ronde al behoorlijk verdwenen.

Dat gebrek aan spanning heeft vermoedelijk tot gevolg gehad dat er slechts een handje vol spelers de ontwikkelingen in de finale ronde heeft gevolgd. Ik zal jullie daarom verklappen dat de gedoodverfde winnaars Petra van Ojik en Lars van Zalen inderdaad hebben gewonnen! Zelfs een – voor hen – matige ronde van 88 heeft de voorsprong op de rest van het veld vergroot. Een waardige kampioenen dus met 158 slagen, van harte gefeliciteerd!

De rest van de wedstrijd was nog best spannend. Het 2e geplaatste team Paulien Beekman en Robert Ritsema met 87 slagen had in de middag een mindere ronde van 96 slagen en ook de nummers 3 Arie Beekman en Marja Veenstra hadden na de 89 in de ochtend een mindere ronde in de middag met 105 slagen waardoor ze in het klassement wegzakten.

De 2 steady teams Fiona McCann & Ronald Crum (91+92) en moeder en zoon combi Marjan Jonker en Lars Meuken (96+97) maakten gebruik van de situatie door te stijgen in het klassement. Nog 2 koppels hebben de middag ronde uitgespeeld maar hebben een goede ochtendronde gekoppeld aan een (veel) mindere finale ronde – Jannie Ribôt & Edske Smit en José Nuijten en Paul Sportel. Helaas heeft Geert Jan Bodewes na 6 holes in de middag moeten opgeven met een rugblessure waardoor ook Marja Bodewes de strijd moest staken. Ze heeft nog wel sportief al kleumend als marker gefungeerd. Geert Jan beterschap!

Een heel verhaal maar jullie willen uiteraard de uitslag weten, bij deze :

1. Petra van Ojik / Lars van Zalen – 70 + 88 = 158
    2. Fiona Mc Cann / Ronald Crum – 91 + 92 = 183
    2. Paulien Beekman / Robert Ritsema – 87 + 96 = 183
    4. Marian Jonker / Lars Meuken – 96 + 97 = 193
    5. Arie Beekman / Marja Veenstra – 89 + 105 = 194
    6. Jannie Ribôt / Edske Smit – 91 + 108 = 199
    7. José Nuijten / Paul Sportel – 95 + 109 = 104

De overige uitslagen en het staatsieportret van de winnaars zijn hieronder in de links te vinden.

Mixed 4Some 2019.pdf

Iedereen bedankt en volgend jaar op naar de 30 teams!

Namens de Wedcie

Gert van Leusen