Golfer & Golfster van het jaar

Petra & Ronny Golfer en Golfster van het jaar 2015Voor het tweede jaar op rij zijn Ronny & Petra Golfer en Golfster van het jaar 2015 geworden.

Een prijs die wordt uitgereikt aan diegene die de meeste punten heeft gescoord bij de clubkampioenschappen en qualifying clubwedstrijden, georganiseerd door de Wedstrijdcommissie. De strijd was bij Ronny al snel gestreden, maar Petra moest het hele seizoen knokken voor de punten, om de runner-up Marja Veenstra voor te blijven.  Toch zal ook Ronny in 2016 de hete adem van de jeugd in zijn nek gaan voelen, want de runner-up bij de heren is Joey Adam geworden. In haar speech gaf Petra aan dat, ondanks dat er regelmatig door ander clubs aan hen wordt getrokken, de Compagnie toch de mooiste golfbaan en gezelligste golfclub van het Noorden is.

Vanaf 2014 wordt tijdens de Nieuwjaarsreceptie ook de winnaar bekend gemaakt van de Compagnieschaal, dat wil zeggen de beste NGF competitiespeler van De Compagnie. Dit jaar een close finish, met 4 spelers, allen vrouwen!, gelijk geeindigd. Met een aantal van 29 uppies, of beter gezegd gewonnen partijen in de competitie, is Ineke Jansen vastgelegd op de mooie Compagnieschaal. Zij kon niet aanwezig zijn, maar teamcaptain Marjan Hooijer nam de schaal voor haar in ontvangst.

De winnaars worden traditiegetrouw bekend gemaakt tijdens de Nieuwjaarsreceptie. In zijn nieuwjaarstoespraak memoreerde de voorzitter de plannen voor 2016 rondom ledenbehoud en -werving. Door de weersomstandigheden was de opkomst lager dan gebruikelijk, maar het afsluitende vuurwerk van de jeugd luidde een gezellige nazit in.

De Jeugd trotseerde die middag het winterse weer en speelde een vriendschappelijke wedstrijd op de Par 3 en stak na afloop de laatste overgebleven vuurwerkpotten aan: het nieuwe seizoen kan beginnen!

Nieuwjaarswedstrijd Jeugd De Compagnie Jeugd De Compagnie nieuwjaarswedstrijd