Inschrijving Matchplay Kampioenschappen geopend

De NGF competitie is in volle gang en hopelijk is de motivatie daardoor extra groot om u aan te melden voor de Matchplay Clubkampioenschappen!
De inschrijving voor de Matchplay Clubkampioenschappen die plaats zullen vinden in het weekend van 8 en 9 juli 2017 is inmiddels geopend.

Voor zowel de dames als de heren is er een fictieve wedstrijd aangemaakt waar men zich kan inschrijven. Voor de heren is dat 21 mei en de dames kunnen zich inschrijven op 11 juni. De inschrijving zal ook sluiten op deze data. Ongeveer een dag na de sluitingsdata zal het wedstrijdschema naar alle deelnemers gemaild worden en kan men de voorrondes gaan spelen. De voorrondes moeten uiterlijk donderdag 6 juli gespeeld worden.

Matchplay Kampioenschappen
De matchplaykampioenschappen worden gespeeld zonder handicapverrekening en vanaf de vanaf de witte tee voor heren en de blauwe tee voor dames. De maximale EGA Handicap (hierna te noemen HCP) voor deelname aan de matchplaykampioenschappen is 54,0. Het matchplaykampioenschap wordt gespeeld over 18 holes. Als de stand na 18 holes gelijk is wordt er doorgespeeld vanaf de 1e hole totdat één van beide spelers een hole heeft gewonnen.

De eindronden van de matchplaykampioenschappen worden gespeeld in één weekeinde. Als er meer dan 16 spelers zijn bij de dames of de heren, dan wel als er méér dan 8 maar minder dan 16 spelers zijn ingeschreven zal er een voorronde gespeeld worden. Deze voorronde moeten de spelers uiterlijk de donderdagavond vóór de start van de eindronden hebben afgewerkt.

De opzet van het toernooi en de indeling van het speelschema is afhankelijk van het aantal deelnemers.

Meer dan 16 spelers
Als er meer dan 16 spelers ingeschreven zijn dan is de opzet van het toernooi als volgt:

• 8 spelers zijn geplaatst voor het weekend
    – de nummers 1 t/m 4 van het matchplaykampioenschap van het voorafgaande seizoen, indien ingeschreven
    – deze spelers worden aangevuld tot 8 spelers met de daarna beste spelers op exact handicap
  • De overige 8 spelers voor de 8e finales worden bepaald door voorronde(s);
    tot 24 spelers is er 1 voorronde (met max. 16 spelers), bij 24 – 40 spelers 2 voorronden (met max. 32 spelers), daarboven 3 voorronden (met max. 64 spelers).
    De voorrondes worden verder op playing handicap ingedeeld.

Van 8 tot maximaal 16 spelers
Als er 16 spelers of minder zijn ingeschreven zijn dan is de opzet van het toernooi als volgt:

• De finalisten van het vorig seizoen zijn als nrs 1 en 2 geplaatst
  • De overige spelers worden ingedeeld op volgorde van playing handicap.
  • Er wordt eventueel een voorronde gespeeld om tot 8 spelers in de kwartfinale of 16 spelers in de 8e

Het minimum aantal spelers voor zowel de dames als de heren bedraagt in principe 8.