NGF Competitie | Tussenstanden

De competitie is in volle gang, dus is het tijd voor een overzicht met alle tussenstanden.
Van de 20 competitieteams maken 7 teams serieus kans op het kampioenschap!
Op de website van de NGF zijn de volledige rangen en standen te volgen.

Zondag Dames 1 – 27 holes | 1e klasse | KANS OP KAMPIOENSCHAP
Eerste in de poule: Grote kans op het kampioenschap, met nog 2 wedstrijden te spelen. Kampioen promoveert automatisch naar de Hoofdklasse.

Zondag Dames 2 – 27 holes | 3e klasse
Vierde in de poule. Wanneer zij 5e eindigen, heeft dit geen consequenties. Er bestaat geen lagere klasse.

Zondag Heren 1 – 36 holes | 2e klasse

Zondag Heren 2 – 36 holes | 1e klasse
Derde in de poule: Met nog 1 wedstrijd te spelen zijn zij vrijwel zeker van klasse behoud.

Zondag Heren 1 – 27 holes | 1e klasse
Vierde in de poule: Hebben nog maar 1 wedstrijd gespeeld. Wanneer zij minimaal 4e blijven, heeft dit geen consequenties en blijven zij in de 1e klasse.

Zondag Heren 2 – 27 holes | 4e klasse | KANS OP KAMPIOENSCHAP
Tweede in de poule: Zij spelen in een poule van 4 en hebben nog 1 wedstrijd te spelen tegen de Noord Nederlandse (eerste van de poule).
Wanneer zij met minimaal 14-4 winnen, zijn zij kampioen in de poule en promoveren zij automatisch naar de 3e klasse.

Zondag Heren 3 – 27 holes | 4e klasse | KANS OP KAMPIOENSCHAP
Eerste in de poule: Grote kans op het kampioenschap, met nog 2 wedstrijden te spelen. Kampioen promoveert automatisch naar de 3e klasse.

Zondag Heren 4 – 27 holes | 4e klasse
Vijfde in de poule: Zij zijn afhankelijk van het resultaat tussen de nummer 3 en 4 in de poule én moeten winnen van de Hooge Graven voor klasse behoud.
In deze klasse degraderen zowel de 4e als de 5e in de poule naar de 5e klasse.

Zondag Heren 5 – 27 holes | 5e klasse
Derde in de poule: Met nog 1 wedstrijd te spelen, geen kans meer op kampioenschap, ook niet op degradatie, er is geen lagere klasse.

Zondag Heren 6 – 27 holes | 5e klasse | KANS OP KAMPIOENSCHAP
Eerste in de poule: Zij spelen in een poule van 4 en hebben nog 1 wedstrijd te spelen tegen de Noord Nederlandse (tweede van de poule).
Ook met een gelijkspel zijn zij kampioen en promoveren ze automatisch naar de 4e klasse.

Dinsdag Dames 1 – 27 holes | 2e klasse | KANS OP KAMPIOENSCHAP
Eerste in de poule: Grote kans op het kampioenschap, met nog 1 wedstrijd te spelen. Kampioen promoveert automatisch naar de 1e klasse.

Dinsdag Dames 2 – 27 holes | 3e klasse
Vijfde in de poule. Wanneer zij 5e eindigen, heeft dit geen consequenties. Er bestaat geen lagere klasse.

Donderdag 50+ Dames 1 – 27 holes | 2e klasse | KANS OP KAMPIOENSCHAP
Eerste in de poule: Grote kans op het kampioenschap, met nog 2 wedstrijden te spelen. Kampioen promoveert automatisch naar de 1e klasse.

Vrijdag 50+ Heren 1 – 27 holes | 4e klasse | KANS OP KAMPIOENSCHAP
Eerste in de poule: Grote kans op het kampioenschap, met nog 1 wedstrijd te spelen. Kampioen promoveert automatisch naar de 3e klasse.

Vrijdag 50+ Heren 2 – 27 holes | 4e klasse
Vierde in de poule.  Hebben nog 1 wedstrijd te spelen en bij winst behouden ze hun klasse 0f wanneer Ameland (staat 5e)
verliest van de eerste in de poule. Wanneer zij 5e eindigen, degraderen ze naar de 5e klasse.

Vrijdag 50+ Heren 3 – 27 holes | 4e klasse
Vijfde in de poule. Zij hebben nog 2 wedstrijden te spelen. Wanneer zij de laatste speeldag winnen van de Noord Nederlandse (staat 4e)
dan behouden zij hun klasse, anders degraderen zij naar de 5e klasse.

Vrijdag 50+ Heren 4 – 27 holes | 5e klasse
Tweede in de poule: Hebben nog maar 1 wedstrijd gespeeld en deze met 18-0 gewonnen.
Het kan nog alle kanten op, bij een kampioenschap promoveren zij automatisch naar de 4e klasse.

Vrijdag 50+ Heren 1 – 18 holes | Hoofdklasse
Vierde in de poule.  Met nog 2 wedstrijden te spelen spelen zij om klasse behoud. De 4e en de 5e in de poule degraderen automatisch naar de 1e klasse.

Vrijdag 50+ Heren 2 – 18 holes | 1e klasse
Vijfde in de poule.  Wanneer zij 5e eindigen, heeft dit geen consequenties. Er bestaat geen lagere klasse.

Vrijdag 50+ Heren 3 – 18 holes | 1e klasse
Derde in de poule: Scores zijn nog niet volledig bijgewerkt.