PAR3 Clubkampioenschappen

Beste golfers,

We hebben een mooi maar warm en vooral een hoge luchtvochtigheid clubkampioenschap op onze leuke par-3 baan. Opvallend waren de extreem zachte greens – ik heb nog nooit een wedstrijd gespeeld waar zoveel mensen verbaasd waren over de hoeveelheid (back-)spin op de bal, niet alleen in mijn eigen flight maar op de par-3 baan kun je ook de flights om je heen goed volgen. Op een of andere manier voelt dat goed maar als je goed nadenkt is het eigenlijk onhandig als je de bal onder de vlag laat landen dat je dan ook nog eens back-spin krijgt….

De omstandigheden waren goed voor target golf maar eigenlijk kon alleen de winnaar daar goed van profiteren. Marit heeft zeker vanmiddag met een masterclass én een baanrecord van 48 slagen laten zien hoe je de baan moet spelen. Marit had 3 birdies in de ochtend en 7 birdies in de middag, Ze was vermoedelijk nog wat stijfjes na 72 holes in 3 dagen op het NK strokeplay dames – waar ze een respectabele 7e plaats gehaald heeft.

Uiteraard deden er ook andere spelers mee. De eerste ronde kon Ronald Crum Marit goed volgen 54 (tegen 52 Marit), De enige stableford score met een handicap verbetering – Fokko van der Schuur met 37 punten in de eerste ronde. En mr. consistency Jaap Wijpkema die op stableford 2e was geworden achter Marit beide met een score van 66 punten over 2 ronden. Ook qua strokeplay scores zijn naast Marit de nummers 2 en 3 ook lekker constant Lars Meuken met 2 x 57 en Armand Mac Andrew met x 58. Dat brengt ons bij de uitslag.

De officiële uitslag – Northern golf clubkampioenschap par-3 :

R1 R2 Totaal

1 Marit Harryvan 52 48 100 Goud

2 Lars Meuken 57 57 114 Zilver

3 Armand Mac Andrew 58 58 116 Brons

De volledige uitslag met de nodige uitslag is terug te vinden in het ledendeel van de website – per wedstrijdronde in Wedstrijden (met overzicht van alle birdies) en de totaaluitslag met het leaderboard onder meerronden (2 verschillende overzichten – de officiele uitslag (strokeplay) en de stableford score.

Rest mij nog speciaal Nigel Carman te bedanken als sponsor van dit kampioenschap!
Hieronder vinden jullie nog op speciaal verzoek een bijlage met de statistieken per hole.

Namens de wedstrijdcommissie

Gert van Leusen