Reserveringsregels starttijden

Met zo’n 1450 leden en ruim 5000 gasten per jaar is onze golfbaan vrij druk bezet. Om er samen voor te zorgen dat iedereen zo veel mogelijk gebruik kan maken van onze golfbaan hebben we een aantal regels opgesteld om het reserveringssysteem zo goed mogelijk voor ons te laten werken. Uiteraard blijft het gebruik ervan mensenwerk en daarom vragen wij iedereen om deze regels te respecteren.

Op Golfclub Landgoed De Compagnie maken we gebruik van E-Golf4U.

De regels:

1. Leden mogen iedere dag gebruik maken van de golfbaan mits een startijd is gereserveerd.
    1. Starttijden kunnen 7 dagen vooruit gereserveerd worden.
    2. Iedereen mag 2 reserveringen in het systeem zetten tussen dag 2 en dag 7.
    3. Op de huidige dag (dag 1 = vandaag) kun je altijd een vrije starttijd boeken. Deze boeking heeft geen invloed op toekomstige reserveringen
    4. Wedstrijdinschrijvingen tellen ook niet mee als toekomstige reservering.
  2. Zorg dat je 5 minuten voor je starttijd aanwezig bent op de starthole.
  3. Neem je een betalende introducé mee, dan kun je verder vooruit boeken. Dit kan enkel via onze receptie.
  4. Iedereen mag bijboeken in een reeds gereserveerde flight tot 3 personen.
  5. Flights met 4 personen (4-bal) is mogelijk met een maximale gezamenlijke hcp van 90.
  6. Als de marshal aanwezig is, is het netjes om je bij hem/haar te melden.
  7. Loopt er iemand mee met een flight die zelf niet speelt, doe dat dan enkel in overleg met de marshal of receptie.

Zie hier de beschikbare starttijden

Receptie

Leden en gasten kunnen zelf startijden boeken, maar de receptie kan je natuurlijk altijd helpen bij vragen of onduidelijkheden. De receptie of marshall is gemachtigd om de starttijd 16 minuten te verplaatsen, zonder de golfers hierover rechtstreeks te informeren. Daarom is het raadzaam om op de dag zelf de starttijd nog event te controleren.

Marshals

Onze marshal is primair een vriendelijke gastvrouw of gastheer en zij wil door een vriendelijke wijze van optreden, graag blij bijddragen aan een prettige sfeer op de baan. Met elkaar zorgen we voor een goede veilige vlotte doorstroming. Onze marshal doet alles in overleg met speler en uit eindelijk wel de baas in de baan. Hij kan, indien nodig, zelfstandig besluiten nemen die invloed hebben op de samenstelling van uw flight, starttijd, starthole, etc. De startlijst is voor de marshal een leidraad waar vanaf geweken kan worden als dat nodig is. Het tijdig doorgeven van wijzigingen is daarom zeer waardevol.

Instromen op hole 10

Wanneer je een starttijd boekt voor 18 holes, dan heb je in principe 2 starttijden. Eén starttijd voor hole 1 en één starttijd 2:00 uur later op hole 10. Omdat het op Golfclub Landgoed De Compagnie ook mogelijk is dat mensen starten vanaf hole 10, is het van belang je 2e starttijd in de gaten te houden. Wanneer je te vroeg (of te laat) aan komt op hole 10, kan dit problemen opleveren. Flexibiliteit en wederzijds begrip is dan ook gewenst op dit ‘kruispunt’.