Verslag 18 holes jeugdteam

Op 28 mei begon de competitie al vroeg in Lelystad, voor het 18 holes jeugdteam bestaande uit Dennis Zijlema, Sander Baas, Julian Dijk en Quinten. De poule waarin de Compagnie was ingedeeld bestond uit vijf teams.  De vier jongens, Dennis Zijlema, Sander Baas, Julian Dijk en Quinten Zuiderveld, variërend in leeftijd van 12 tot 17 jaar speelden tegen Winterswijk. Een voor hen nog onbekende club, waar vervolgens met maar liefst 28-0 van werd gewonnen.

Door het pinksterweekend verplicht tot een weekje rust, werd pas 11 juni de tweede wedstrijd gespeeld in Dronten, dit keer tegen de Sallandsche een golfclub uit Diepenveen. Ook met deze club wisten de heren wel raad. De eindstand van die dag “23-5”. De trend leek gezet.

Ze wisten dat hun derde wedstrijd tegen Dronten een pittige zou worden. Dronten met heren met allemaal een hogere handicap dan onze spelers, kreeg meer slagen mee. Dat betekent dat ze vaker mogen slaan voordat de bal in de hole moet zijn geput. Er werd nipt verloren 13-15.

Wedstrijd nummer vier was golfclub de Compagnie het thuisteam en hoefde niet te spelen. Na deze dag stond de Compagnie op de tweede plaats. Let wel dat bij winst tegen Flevoland/Lelystad, één punt meer automatisch zou betekenen dat de Compagnie kampioen zou zijn. Flevoland/Lelystad was de kampioen van vorig jaar.

Met enige spanning in het lijf werd 2 juli aan de dag begonnen. Ballen vlogen ineens links en rechts door de baan, waar ze normaal gesproken keurig rechtdoor gingen. Toch trok de Compagnie aan het langste eind. 18-10 werd de score van de dag. Ruim voldoende om zich “Kampioen in de Hoofdklasse van de poule Noordoost” te mogen noemen. Achteraf bleek dat de tegenstander ook nog eens spelers onderling had gewisseld, maar protest hiertegen was niet meer nodig.

Op naar het Nederlands Kampioenschap op Dorhout Mees in Biddinghuizen. De tegenstander, een routinier op het gebied van NK spelen, had weer geheel andere tactieken “meegenomen”. “Caddies”. Jeugdspelers onder de 21 jaar, die de golfkar mogen duwen en hun speler met raad en daad mogen bijstaan. En zo loop je ineens niet meer met zijn tweeën in de baan, maar met zijn drieën. Even wennen voor onze jongens. Alle vier heel goed gelopen, hun handicap of zelfs meer. Maar dat was niet goed genoeg. Het andere team was gewoon beter. Het uiteindelijke resultaat van anderhalve maand spelen?! Allemaal de handicap flink omlaag, maar vooral een supermooie derde plaats op het Nederlands Kampioenschap. Iets waar het team en Golfclub de Compagnie terecht trots op zijn!

Super resultaat!