Verslag businesscup #1 | 19 mei 2023

“Hej… Heej!! Kom van dat dak af!”

Lunchpakketten zonder plastic

Echte Bakker Wim Zijlema staat bekent om zijn heerlijk verse lunchpakketten met zelf gebakken brood en koekjes van eigen recept. Dit jaar hebben wij ons samen ten doel gesteld om zo veel mogelijk plastic te elimineren. Samen met Wim hebben we een plan bedacht om zijn heerlijke lunchpakketten mee te kunnen meegeven zonder wegwerpplastic. En dat is gelukt. Op een uitgebreide buffettafel kon iedere speler zijn of haar eigen lunchpakket samenstellen en ontvingen alle spelers van de club een herbruikbare drinkfles met het nieuwe logo van De Compagnie.

Play the game – 2 ball scramble

Om 11.30 heette Clubmanager Fopke Drijfholt alle 70 deelnemers van harte welkom en gaf kersverse wedstrijdleider Jos Beek een toelichting op de spelvorm van de dag: 2 ball scramble. Vervolgens vertrokken alle 18 flights naar de starthole en klokslag 12.00h werd het starsein gegeven voor de shotgun start. De spelers reageerden wild-enthousiast over de speelvorm waarin je als team samen steeds de beste bal speelt. Dat het iets langer duurde was voor niemand een probleem. Zeker niet toen men halverwege heerlijk op de gelegenheidslounge aan het water plaats kon nemen. Hier konden de spelers genieten van een heerlijke garnalencocktail en hadden ze zich op de spectaculaire afslag van Hole 10.

Spectaculaire afslag

De teebox van hole 10 lag speciaal voor deze wedstrijd op het dak van het clubhuis. Om vanaf deze plek de bal op de fairway te leggen bleek voor velen een grote uitdaging. Met knikkende knietjes sloegen veel spelers een kruisje in de hoop de bal in het spel te kunnen houden. Dank aan Eddy Roossien die het mogelijk heeft gemaakt om deze afslagplek op het dak veilig te maken met de nodige tijdelijke hekwerken en valbescherming.

Winnaars Business cup #1

Zodra alle teams binnen waren zijn de kaarten gecontroleerd en de punten geteld. Er waren twee teams met maar liefst 5 birdies op de kaart; IJssel Technologie en Site Online. De strijd voor de winst ging dan ook tussen deze twee teams. Uiteindelijk viel de hoofdprijs in handen van het topteam IJssel Technologie (Douwe Woelinga en Robert Ritsema) die met een netto score van 66 en 42 stabelford-punten binnen kwam. Van harte gefeliciteerd heren!

1e plek | IJssel Technologie – Douwe Woelinga (hcp 4.0) & Robert Ritsema (hcp 3.0) – 42 punten
2e plek | Site Online – Joram van Doorn (hcp 19.4) & Michiel van Zijl (hcp +2.2) – 40 punten
3e plek | Copy Cluster – Marc Sander (hcp 27.9) & Laurenz Dijkhuis (hcp 16.1) – 37 punten

Zie hier de volledige uitslag en de stand van in het kampioenschap

Op hole 7 en hole 13 werd gestreden om de nearest to the pin en bovendien kon er een prachtige Volvo gewonnen worden voor het weekend. Het enige wat je daarvoor doen moest was een hole-in-one slaan op hole 7. Deze prijs werd aangeboden door Volvo Bouwsema.

De winnaars ontvingen een doos ballen die zijn aangeboden door Co den Besten van Nippon Electric Glass.