Zomercompetitie 2020

Dit zomerseizoen vindt er een zomercompetitie plaats tussen vier noordelijke golfclubs, namelijk NNG&CC, Duurswold, De Compagnie en De Semslanden. Deze vier golfclubs liggen als een diamant verspreid op de kaart en daarom wordt het ook wel The Diamond Tour genoemd. De tour is een uitwisselingsproject, waarbij de vier clubs tegen elkaar strijden om de beste golfclub van 2020 te worden. De competitie is speciaal bedoeld voor leden van één van de vier golfclubs, in de leeftijdscategorie 18 tot 60 jaar.  Ben je lid van de Compagnie en val je in deze categorie schrijf je dan nu in! We hopen uiteraard dat we de beker voor 2020 in het clubhuis van De Compagnie mogen zetten!

Het programma

The Diamond Tour vindt plaats in de maanden mei, juni en juli. In totaal wordt er vier keer gespeeld, bij de vier verschillende clubs.

Datum Starttijd Golfclub
Donderdag 7 mei 2020 18.30 uur Semslanden
Donderdag 21 mei 2020 18.30 uur De Compagnie
Donderdag 4 juni 2020 18.30 uur NNG&CC
Donderdag 18 juni 2020 18.30 uur Duurswold

Finale wedstrijd op 4 juli in Duitsland.

Spelvorm en criteria

Elke club kan 12 spelers laten deelnemen, zodat er tijdens elke speeldag maximaal 48 spelers zijn. Als speler zijn er geen minimale handicapvereisten en we moedigen iedereen aan, ongeacht welk spelniveau, om mee te spelen. Wel dien je in de leeftijd van 18 tot 60 jaar te vallen. Het is niet verplicht om elke wedstrijd mee te doen. Inschrijven kan per wedstrijd.

Een wedstrijd bestaat uit negen holes, waarbij er Stableford gespeeld wordt. De Stablefordpunten van iedere individuele speler van een club worden bij elkaar opgeteld. De totale som is de clubscore voor die dag. Deze wordt meegerekend in het klassement. De club die na 4 wedstrijden de meeste punten heeft behaald, is zomerkampioen van 2020.

Kosten en inschrijven

De kosten voor het spelen op een baan waar je niet lid bent, zijn 12,50 euro. Doe je aan alle vier wedstrijden mee? Dan zijn de totale kosten als deelnemer 37,50 euro. Spelend op je homecourse ben je namelijk vrijgesteld van inschrijfgeld. Het inschrijfgeld wordt op iedere speeldag geïncasseerd door de ontvangende golfclub.

Inschrijven is mogelijk via http://toernooi.registraight.nl/

Let bij het inschrijven voor iedere wedstrijd goed op dat je je inschrijft voor de wedstrijd die bestemd is voor je eigen club. Bij spelvorm wordt aangegeven voor welke golfclub de inschrijving betreft. Jij schrijft je dus in voor de wedstrijden waar bij spelvorm ‘Inschrijven voor leden van de Compagnie staat. Indien je vier keer mee wil spelen, dan schrijf je je voor vier wedstrijden in. Als je op de knop inschrijving versturen klikt, dan is je inschrijving definitief. De eerste 12 deelnemers die zich voor een wedstrijd inschrijven, zijn verzekerd van een startbewijs. Indien het maximale aantal deelnemers is bereikt, word je op de reservelijst geplaatst en kun je benaderd worden om te spelen bij afmelding.

Vind jij het leuk om met je club voor deze titel te strijden? Schrijf je dan nu in via de ledenomgeving of mail met Felix van Dijk: fvd1969@live.nl! Want vol=vol!