Clubkampioenschappen Matchplay

Beste golfers,

NB. Bijlagen in PDF – de schema’s zijn op A3 formaat.

Hierbij vinden jullie de indeling van de voorronde voor het CK matchplay heren 2021. Dit jaar spelen we voor het eerst de voorronde in poules. Dat is gedaan omdat veel spelers het jammer vonden dat ze na 1 of 2 matches al uitgeschakeld waren.

De indeling van de poules is gedaan op basis van de handicaps die op 25 juni bekend waren. De kampioen en nummer 2 van 2020 zijn als 1e en 2e geplaatst – de andere spelers zijn op handicap in volgorde geplaatst. De poules zijn vervolgens “geslangd” ingedeeld (zie bijlage UItleg matchplay opzet.pdf). Iedereen speelt dus voorronde matches!

Er wordt per poule een stand bepaald – de nrs 1 per poule plaatsen zich voor de eindronde, die worden aangevuld met de nrs 2 van de poules met 5 spelers.

De dames spelen geen voorrondes, omdat er niet voldoende deelnemers zijn.

Aandachtpunten voor de voorrondes

• Alle spelers in een poule spelen 1 keer tegen elkaar; iedereen speelt 3 of 4 voorronde matches.
  • Afspraken voor moeten in onderling overleg gemaakt worden (maak een app groepje per poule). Er is geen volgorde voor de matches.
  • Alle voorronde matches moeten uiterlijk 23 september 2021 gespeeld zijn (en uitslagen doorgegeven).
  • Spelvorm is matchplay zonder handicap verrekening; alle matches moeten vanaf de witte tees gespeeld worden over maximaal 18 holes!
  • Omdat we in poules spelen hoeft een voorronde match geen winnaar te krijgen, de match kan dus in all-square eindigen.
  • De stand wordt bepaald door aantal wedstrijdpunten; je krijgt 2 punten per gewonnen match, 1 voor een gelijkspel en 0 voor verlies. Bij gelijke stand komen de detail resultaten in beeld. Zie voor details bijlage UItleg matchplay opzet.pdf.
  • Uitslag direct na match doorgeven!

De uitslagen van de voorronde wedstrijden doorgeven aan Gert van Leusen – leusen@xs4all.nl of 06-10478502 (whatsapp of bellen, graag poule, namen en uitslag vermelden). Voorbeeld Poule Y Piet – Jan 2 /1 voor Jan.

Bijlagen

De poule indeling – matchplay CK indeling 2021 heren voorronde poule indeling.pdf

De concept schema eindronde – Matchplay_schema heren 2021 – concept eindronde.pdf

Uitleg matchplay opzet – UItleg matchplay opzet.pdf

Vragen? Stuur een email of een app.

Succes met de voorronden.

Namens de wedstrijdcommissie,

Gert van Leusen