Oefenfaciliteiten

Golfclub De Compagnie beschikt over uitstekende oefenfaciliteiten. Oefening baart kunst en als dat ergens telt is dat zeker in de golfsport. Afslaan op de driving range, putten op de puttinggreens en een uitgebreide chipping area helpen u uw spel te verbeteren.

Unieke driving range
Een unieke driving range waarbij u afslaat vanuit een overdekte ruimte over een fraaie waterpartij. Hierbij wordt gebruikt gemaakt van drijvende ballen die aan het einde van de dag weer uit het water gevist kunnen worden. Deze drijvende ballen hebben exact hetzelfde effect als “normale” golfballen, maar vliegen 7% minder ver. In het water staan afstandsmarkeringspunten. Voor de echte longhitters is het een uitdaging om de overkant van het water te bereiken. De driving range ballen mogen alleen op de driving range gebruikt worden en dus niet op de overige faciliteiten.

De driving range gaat in principe omstreeks 7.00 uur open (zomertijd). In het weekend kan dit varieren, in ieder geval is de ballenmachine dan om uiterlijk 9.00 uur bereikbaar.
In de winterperiode sluit de driving range vlak voor het donker in valt, afhankelijk van de weersomstandigheden. Zodra het langer licht is, blijft de driving range ook langer open. Gedurende de zomer zijn de sluitingstijden als volgt:
maandag tot en met donderdag 19.30 uur
vrijdag tot en met zondag 19.00 uur

Chipping Area
Niets is zo bepalend op de baan als een korte chip naar de green. Veel slagen gaan verloren met de chip naar de green. Op de chippinggreen van De Compagnie kunt u chippen naar de green vanaf diverse afstanden. In deze chipping area is ook een oefenbunker opgenomen.

Puttinggreen
Vanaf welke afstand bent u zeker van een putt? Op de puttinggreen van golfclub De Compagnie kunt u uitgebreid oefenen in het putten. Een compleet parcours van 18 holes is hier uitgezet met en zonder heuvels, downhill en uphill.