Golfclub de Compagnie schrapt wedstrijden en clubactiviteiten

13 maart 2020

In aansluiting op het advies van de NGF en het RIVM heeft het bestuur van Golfclub de Compagnie besloten vanaf vandaag alle golfwedstrijden en andere clubactiviteiten te annuleren in verband met het Coronavirus. Deze maatregel geldt in ieder geval tot en met 31 maart 2020.

Het bestuur zal de ontwikkelingen op dagelijkse basis monitoren en u nader berichten indien daar aanleiding voor is. Baan, driving range, shop en horeca blijven tot nader order gewoon open. Op korte termijn betekent dit dat alle wedstrijden en evenementen niet doorgaan. Ook de heren-, dames- en seniorendagen, de Bridgeavond, opstapwedstrijd, maandbeker en de seizoen opening foursome strokeplay op zondag 22 maart zijn dus geannuleerd. Golflessen zijn buiten en gaan vooralsnog gewoon door. Dit geldt ook voor teamlessen. Voor losse flights zal de baan wel open blijven, evenals de driving range, shop en het restaurant.

De NGF heeft nog geen besluit genomen over een mogelijke afgelasting van de gehele NGF Competitie 2020. Wel is al besloten om alle NGF activiteiten en wedstrijden tot en met 31 maart af te lassen. De Dames dinsdag competitie op 31 maart is daarmee dan ook geannuleerd.

Bezoekers van Golfclub de Compagnie wordt wel aangeraden de richtlijnen van het RIVM strikt te volgen om verdere verspreiding van het Coronavirus te voorkomen:

• Was uw handen regelmatig
  •  Hoest en nies in de binnenkant van de elleboog
  • Gebruik papieren zakdoekjes
  • Geen handen schudden.

Deze maatregelen gelden overigens voor alle virussen die griep en verkoudheid kunnen veroorzaken. Het is dus altijd belangrijk om deze op te volgen. Uiteraard doen we namens alle leden, gasten en medewerkers een dringend beroep op u om de club niet te bezoeken in het geval u zich niet 100% goed voelt.

Op ngf.nl/corona vind u de actuele informatie van de NGF over het coronavirus en de gevolgen voor de golfsport.

Namens het bestuur van Golfclub de Compagnie

Henk Rotman