Clubkampioenschappen Mixed Foursome 20

Na een verschuiving van een paar weken mochten we dan toch eindelijk de mix spelen. Hopende dat de weergoden ons gezind zouden zijn was het toch een geroezemoes in het clubgebouw over hoeveel regen, wind, hagel en onweer er zou komen.

Achteraf kunnen we zeggen; wat hebben we een prachtig weekend gehad.  Tuurlijk was de baan nat, maar goed dat was niet anders. We mochten de ballen gelukkig plaatsen en dat was ook geen luxe.

De eerste 18 holes op zaterdag waren de ballen wat meer wispelturig vanwege de wind. Samen met mijn teamgenoot Lars speelden we in de flight met Karst de Jongen en Anneke Grol. Een relaxte 18 holes met een score van 83 kwamen we binnen. Wel verbaast dat dat de beste score van die dag was. We hadden een krediet van 4 slagen voor de volgende 18 holes op Petra van Ojik en Ronnie Smid  87 slagen. Ook spannend was het zeker daarna met Marja Veenstra/Harrold Schoonewille 88 en Robert de Vries/Jose Nuijten 89. Laatstgenoemden liepen een mooie 41 op de 1e negen in de 2e ronde en stonden daarmee gelijk met ons.

De laatste 2e 9 was dus nog niet beslist voor de 1e 3 plekken.

Na binnenkomst moest er eerst nog gerekend worden, maar uiteindelijk hadden we dan toch voor het eerst een clubkampioenschap gewonnen.

De einduitslag; 1e plek; Lars Meuken en Marian Jonker

2e plek; Petra van Ojik en Ronnie Smid