Verslag Matchplay Clubkampioenschappen

Verslag halve finales

Ronny Smid – Paul Wust                       Petra van Ojik – Fiona Mc Cann
Rene Siepel – Lars van Zalen                Marian Jonker – Anja de Heer

De meeste halve finales waren spannend. Ronny Smid was wat minder op tik dan zaterdag en kwam moeizaam tot een 2&1 winst mede omdat Paul de kansjes niet wist te benutten.

In de andere heren match leek Lars eenvoudig te winnen, René was niet in vorm en 3 down na 9 holes. Misschien dat Lars met de winst in zicht wat minder scherp werd …. René was all square na 15 en won hole 16. Na een foute afslag van Lars op 18 wint René met 2up.

Petra van Ojik ging sterk van start en was al 4 up na 5 holes en 5 up na 9. Fiona kwam sterk terug naar 2 down door 3 holes achter elkaar te winnen. Daarna wist Petra koel te blijven om met 4 en 3 te winnen.

De andere dames match ging gelijk op nadat Marian al vroeg op 2 up kwam. Anja bleef er in geloven en stond na 13 holes 1 down. Marian hield het bij elkaar en wint met 2 & 1.

Verslag Finales

Ronny Smid – Rene Siepel                      Petra van Ojik – Marian Jonker

Bij de dames heeft Petra van Ojik het kampioenschap geprolongeerd. Marian Jonker heeft na hole 11 de strijd moeten staken vanwege rugproblemen, op dat moment stond ze 5 down, het weekend duurde net een match te lang voor haar. Petra wint dus simpel met 8&7.

De strijd om de 3e/4e plaatst is onbeslist gebleven, Fiona Mc Cann en Anja de Heer besloten om niet door te spelen om de finales niet voor de voeten te lopen.

Bij de heren is na een enerverende strijd op het nippertje door Ronny Smid gewonnen. De strijd ging lang gelijk op en vanaf hole 13 had René Siepel steeds een hole voorsprong om een hole verder weer terug naar all square te gaan. All square aangekomen op 18 legde René de 2e slag richting 100 meter paal en besloot Ronny met 250 meter naar de green en 224 carry over het water de bal met de 2e slag op de green te spelen. Na een mislukte bunkerslag voor 4 van René was het lot bezegeld.

De 3e plaats is gewonnen door Lars van Zalen 4&3 gewonnen van Paul Wüst.

De Eindstand is dus :

Dames :
1. Petra van Ojik
2. Marian Jonker
3. Anja de Heer en Fiona Mc Cann

Heren
1. Ronny Smid
2. René Siepel
3. Lars van Zalen
4. Paul Wüst

Alle deelnemers bedankt en met name de mensen die bij de finale en de prijsuitreiking zijn komen kijken.

Een prima toernooi weer dit jaar, tot augustus voor het Strokeplay kampioenschap.

De wedstrijdcommissie