Emslander Senioren Open inschrijving geopend

April 2021

Data 2021 bekend.

ESO 2021

De dertiende editie is gepland van 6 -10  september 2021.

Gespeeld wordt op de banen van Golfclub Westerwolde in Vlagtwedde, Golfclub De Compagnie in Veendam, Golfclub De Semslanden in Gasselternijveen en Golfpark Exloo te Exloo.

U ziet het goed, de banen waarop de komende editie gespeeld wordt zijn anders dan u gewend bent.

Het afgelopen jaar is er nogal wat  veranderd in de organisatie van het toernooi. Na zijn verhuizing heeft Jacques aangegeven dat de afstand een te grote beperking voor hem vormt om actief deel te nemen aan de organisatie van het toernooi.

Ook werd afgelopen periode duidelijk dat er geen betrokkenheid meer is van Parc

Emslandermeer bij de golfclub en het toernooi. Zo zijn o.a. de faciliteiten als douches bij het restaurant niet meer beschikbaar en is het park geen sponsor meer.

Daardoor zagen ook andere leden van het organisatieteam hun betrokkenheid afnemen en willen ze ruimte maken voor anderen. Zij blijven komend jaar wel betrokken om na zoveel jaar actieve organisatie te zorgen voor een soepele overdracht.

Er is nu een nieuw organisatieteam actief met Piet Bolier, Herman Kroon, Aaltjo van der Wal en Gert Jan Bolt. Jacques van den Bos blijft als penningmeester verbonden aan het toernooi.

Mede door de situatie op Westerwolde en om wat vernieuwing te krijgen hebben we  andere banen in de omgeving benaderd. We laten Westerwolde na zoveel mooie jaren natuurlijk niet direct los. Daardoor kunnen we nu op 4 in plaats van  3 banen spelen voor een vergelijkbare deelnameprijs als voorheen.

Afhankelijk van het aantal deelnemers wordt tijdens de laatste dag op Golfclub De Compagnie een winnaarswedstrijd op de 18 holes baan gespeeld en een wedstrijd voor de lager geplaatsten op een combinatie van 9 holes par 72 en de par 3 baan.

De deelnamekosten bedragen voor leden van de clubs waar gespeeld wordt € 130,–.  Voor deelnemers die geen lid van een van de te spelen banen bedragen deze € 150,– Hierbij zijn inbegrepen de kosten voor het slotdiner op de laatste dag in Veendam en € 10,– voor een nader te bepalen doel wat we aan het toernooi koppelen. We rekenen erop dat alle deelnemers gebruik maken van het afsluitend diner, waarmee we gezamenlijk het toernooi gezellig afsluiten.

Deelname is mogelijk voor iedereen die op 31 augustus 50 jaar of ouder is en beschikt over een maximum WHS exact handicap 36,0.

Bij het inschrijven is het voor iedereen mogelijk te kiezen tussen de afslagen van Rood of Geel. De keuze geldt dan voor het hele toernooi.
De inschrijving van dit toernooi is vanaf heden mogelijk tot 1 augustus 2021.

Het organisatieteam heeft het plan opgevat een goed doel aan het toernooi te koppelen. Suggesties daarvoor zijn welkom.

Wij verwachten weer een uitermate gezellig toernooi zoals u al meerdere malen heeft kunnen ervaren.

Voor het deelnemen aan dit toernooi kunt U zich inschrijven via http://www.esogolftoernooien.nl/2013-2/inschrijven/

De inschrijving is thans opengesteld.

Bij het inschrijven verwijzen wij U naar het privacyreglement op onze website.