NGF Competitie spelen

Competitie golf op GC De Compagnie

Wij zijn een sportvereniging. Daarom is het voor leden van GC De Compagnie natuurlijk mogelijk om mee te spelen in de NGF competities. Het sportief beleid op onze club is erop gericht dat we als club een podium willen bieden voor ambitieuze spelers die op een zo hoog mogelijk niveau willen spelen en er ook ruimte is voor ‘gezelligheidsteams’. We zoeken daarbij naar een balans om iedereen een kans te bieden in de competitieteams en willen voldoende ruimte behouden op de baan voor leden die hier niet aan mee doen.

De technische commissie (TC) houdt zich bezig met de organisatie en het goede verloop van de NGF competitie op onze club.

Algemeen

Iedereen die in aanmerking wil komen voor een plaats in een van onze competitie-teams kan aanmelden via dit formulier met een aantal vragen.

• De speler moet in principe op de vastgestelde competitiedata (april/mei) beschikbaar zijn
  • Een speler moet in bezit zijn van een actieve hcp
  • Wil de speler in aanmerking komen voor een van de selectieteams gelden hiervoor aanvullende eisen die zijn gesteld door de TC (zie selectiebeleid)
  • De kosten voor het spelen van competitie zijn voor eigen rekening en af te stemmen met de medespelers in het competitie team.

Voor alle informatie over het spelen van competitie verwijzen we naar de NGF: https://www.golf.nl/de-baan-op/competitie-spelen

GC De Compagnie Teams 2024

Een team bestaat in de basis uit 6 spelers, aangevuld met 1 of meer reserve spelers. Het exacte aantal teams zal in overleg tussen TC, bestuur en Clubmanager worden bepaald aan de hand van belangstelling en beschikbaarheid van de baan. Er wordt onderscheid gemaakt tussen selectieteams en overige teams. Nadat bekend is wie er namens onze club uit willen komen in de competitie 2024 zal de TC de teams samenstellen in overleg met de teamcaptains. Doelstelling hierbij is om zo veel mogelijk spelers competitie te laten spelen.

Selectieteams

• Heren 1 – 36 holes
  • Heren 2 – 36 holes
  • Heren 1 – 27 holes
  • Heren 2 – 27 holes
  • (Heren 1 – 18 holes)

De samenstelling van de selectieteams wordt door de TC, in overleg met de (head)pro, bepaald aan de hand van een aantal aanvullende criteria.

Overige teams

Op basis van aanmelding

Samenstelling teams

Bij de samenstelling van de teams wordt o.a. rekening gehouden met het volgende

• Actuele handicap
  • Leeftijd
  • Competitie ervaring
  • Teams die al langer samen spelen

Wanneer er een voorkeur is vanuit spelers om samen te worden ingedeeld in een team wordt hier indien mogelijk natuurlijk rekening mee gehouden. Er wordt echter geen garantie gegeven. De TC is eindverantwoordelijk voor de samenstelling van de teams.

Voorbereiding & Training

Ter voorbereiding op de competitie wordt aan alle teams een trainingsprogramma aangeboden. De inhoud van de training wordt bepaald door de (head) pro in overleg met TC. De frequentie , duur, kosten en data van de trainingen zal per competitiejaar bepaald worden in samenspraak met de (head)pro. Het staat competitie teams vrij om gebruik te maken van dit aanbod, met uitzondering van de selectie teams.

Kleding

GC De Compagnie kent momenteel geen verplichte clubkleding. Hier wordt nog aan gewerkt

Competitiebijdrage

Momenteel wordt er geen verplichten bijdrage gevraagd van de competitiespelers

Trots op de Compagnie

Veel leden vinden het leuk om te weten hoe onze teams presteren in de NGF competitie. We vinden het leuk dan ook leuk om verslagen uit de competitie te delen met de leden van de vereniging. Competitieverslagen kunnen worden ingeleverd bij de TC. Deze worden opgenomen in de nieuwsbrief of op de website van de golfclub gepubliceerd.