Golfers van het jaar 2020

Het jaar 2020 zal de boeken in gaan als bijzonder jaar en juist daarom hebben we als wedstrijdcommissie besloten om toch de prijzen Golfer & Golfster van het jaar 2020 uit te reiken ondanks het beperkt aantal gespeelde wedstrijden. Vanwege de beperkingen wegens het Covid-19 virus zijn veel wedstrijden geannuleerd, maar gelukkig hebben de Golfshop Northern Golf Par 3 kampioenschappen, de Matchplay kampioenschappen, de Mixed Foursome kampioenschappen en de maandbeker van september wel doorgang kunnen vinden.

Door het beperkt aantal gespeelde wedstrijden lagen de punten voornamelijk bij de heren dicht bij elkaar. Bij de heren is Lars Meuken met 1 punt verschil golfer van het jaar geworden. Lars werd tweede bij de Par 3 kampioenschappen, maar was die dag wel de beste heer waardoor hij 20 punten wist binnen te slepen. Samen met zijn moeder Marian Jonker werd Lars tijdens de Mixed Foursome kampioenschappen 4e en behaalde hij hiermee nog eens 12 punten, waardoor Lars zich heel 2021 golfer van het jaar mag noemen.

Bij de dames lagen de uitslagen wat verder uit elkaar en mag Petra van Ojik zich voor het 7e jaar op rij golfster van het jaar noemen. Met een Matchplay titel op haar naam, een tweede plek tijdens de Mixed Foursome en een goede score tijdens de maandbeker bleef zij met 8 punten verschil Marit Harryvan voor, die in 2020 zowel Par 3 kampioen als Mixed Foursome kampioen werd.

Gezien er geen Nieuwjaarsreceptie is geweest, zullen Lars en Petra op een later moment worden gehuldigd, bij deze van harte gefeliciteerd met de titels golfers van het jaar!

De wedstrijdcommissie bedankt verder alle deelnemers voor hun deelname in 2020 en hopelijk zien we jullie allemaal in grote getale gezond en wel terug dit komende seizoen! Ps. Er wordt versterking gezocht voor het organiseren van onze maandbekers en kampioenschappen. Interesse en/of meer info? Laat dit weten aan ons secretariaat, dan brengen de dames je met ons in contact!

Volledige uitslag Golfer & Golfster van het Jaar

Heren 2020 Dames 2020