Bericht van de clubconsul Stichting Handicart

HANDICART STICHTING

Graag wil ik u namens de HANDICART STICHTING een voorspoedig, gelukkig en een gezond 2021 toewensen.

Gezond en mobiel zijn, is voor ons het belangrijkste, maar mocht het komende jaar toch blijken dat u geen ½ of een gehele ronde kunt lopen, dan zouden de buggy’s van de HANDICART STICHTING u kunnen helpen uw geliefde sport nog te blijven beoefenen. Om gebruik van de buggy’s te kunnen maken moet u een “pas aanvraag formulier” invullen. Na goedkeuring door de HANDICART STICHTING wordt uw gebruikerspas toegezonden. De kosten van deze buggy’s worden opgebracht door de bijdrage van de gespeelde rondes, de jaarlijkse bijdrage van 50 Euro, en een heel belangrijk deel wordt bijeengebracht door de donateurs. Graag willen wij de leden die ( nog ) geen gebruik maken van de buggy’s oproepen om DONATEUR te worden, Zonder deze donaties, minimaal 25,= Euro per jaar kunnen we de buggy’s niet meer onderhouden, verzekeren, afschrijven en vernieuwen. Als u meer informatie over deze unieke stichting wilt, aarzel dan niet om de club consul, Henk Wijkstra 0614527455 te bellen.

NIEUWE HANDICARTS.

Waarschijnlijk is het u al opgevallen dat eind december alle “oude” buggy’s vervangen zijn door 6 splinter nieuwe buggy’s. De nieuwe zijn uitgevoerd met de nieuwste snufjes techniek, maar vooral zijn de accu’s vervangen door Li-lion batterijen. Het grote voordeel hiervan is dat de accu’s geen onderhoud meer vragen. Waardoor de levensduur van deze buggy’s verlengd wordt met 2 à 3 jaar. De STICHTING heeft gekozen voor het gehele wagenpark van Nederland

in 2021 te vervangen ( 750 stuks ) op de COMPAGNIE zijn, als een van de eersten de buggy’s vernieuwd.

NIEUWE STALLING HANDICARTS

Nieuwe buggy’s, nieuwe stalling, het was nodig om de stalling van de HANDICARTS en de overige carts in een grotere stalling onder te brengen. De STICHTING is dan ook bijzonder blij met de uitbreiding en verwacht dan ook dat de gebruikers de ruime stalling zullen waarderen. De HANDICART STICHTING steunt dit initiatief van harte en zal 1500,= Euro overmaken als bijdrage aan de bouwkosten.

HANDICART WEDSTRIJD + LOTERIJ

De corona maatregelen hebben ook op De Compagnie hun sporen na gelaten.

De geplande handicart wedstrijd is niet door gegaan met de daaraan gekoppelde loterij.

Deze activiteiten zijn een belangrijke inkomsten bron voor de stichting.

Er zijn toch een redelijk aantal loten ( balletjes ) verkocht, de opbrengst is ondertussen naar de Stichting over gemaakt. In december hebben we de trekking verricht, de winnaars hebben bericht gehad en hebben hun prijzen reeds ontvangen. Als kleine tegemoetkoming heeft de Stichting voor alle loten kopers die geen prijs hebben gewonnen, een zakje met 3 Handicart balletjes klaar gelegd. Deze kunt u afhalen bij de administratie.

Namens de Stichting hartelijk dank voor uw bijdragen en hopelijk naar een “normaal “ 2021.

Handicart clubconsul,

Henk Wijkstra