Inschrijving Matchplay CK sluit vrijdag 8 juni

De clubkampioenschappen matchplay komen er weer aan en staan gepland in het weekend van 14 en 15 juli. In verband met de te spelen voorrondes sluit de inschrijving van de heren vrijdag 8 juni aanstaande. Alle heren zullen na het weekend het wedstrijdschema ontvangen per mail. De inschrijving voor de dames sluit op 28 juni.

Matchplay kampioenschappen

De matchplay kampioenschappen worden gespeeld zonder handicapverrekening en vanaf de vanaf de witte tee voor heren en de blauwe tee voor dames. De maximale EGA Handicap (hierna te noemen HCP) voor deelname aan de matchplay kampioenschappen is 54,0. Het matchplay kampioenschap wordt gespeeld over 18 holes. Als de stand na 18 holes gelijk is wordt er doorgespeeld vanaf de 1e hole totdat één van beide spelers een hole heeft gewonnen.

De eindronden van de matchplay kampioenschappen worden gespeeld in één weekeinde. Als er meer dan 16 spelers zijn bij de dames of de heren, dan wel als er méér dan 8 maar minder dan 16 spelers zijn ingeschreven zal er een voorronde gespeeld worden. Deze voorronde moeten de spelers uiterlijk de donderdagavond vóór de start van de eindronden hebben afgewerkt.

De opzet van het toernooi en de indeling van het speelschema is afhankelijk van het aantal deelnemers.

Meer dan 16 spelers
Als er meer dan 16 spelers ingeschreven zijn dan is de opzet van het toernooi als volgt :

• 8 spelers zijn geplaatst voor het weekend
    – de nummers 1 t/m 4 van het matchplay kampioenschap van het voorafgaande seizoen, indien ingeschreven
    – deze spelers worden aangevuld tot 8 spelers met de daarna beste spelers op exact handicap
  • De overige 8 spelers voor de 8e finales worden bepaald door voorronde(s);
    tot 24 spelers is er 1 voorronde (met max. 16 spelers), bij 24 – 40 spelers 2 voorronden (met max. 32 spelers), daarboven 3 voorronden (met max. 64 spelers).
    De voorrondes worden verder op playing handicap ingedeeld.