Maandbekers 2017

Maandbekers 2017 aangepast

Het golfseizoen gaat weer van start. Volgende week zondag 19 maart staat de eerste maandbeker voor A en B categorie op het programma.

We gaan dit seizoen een aantal zaken aanpassen, de eerste maandbeker is nog volgens de opzet van het afgelopen seizoen, maandbeker A strokeplay voor de heren van de witte tees en de dames van de blauwe tees.

De maandbeker B wordt gespeeld als stableford wedstrijd voor de heren van geel en de dames van rood.

Bij een aantal maandbekers, in ieder geval maandbeker april, juni en augustus wordt de opzet aangepast, iedere speler kan dan zijn eigen tee kiezen, zowel voor maandbeker A als B. Dus alle spelers kunnen kiezen of ze van  geel, blauw, rood of oranje willen spelen en de heren kunnen ook kiezen voor wit (die tee heeft voor dames geen rating en dus geen playinghandicap).  De wedstrijden blijven gewoon qualifying, je krijgt uiteraard bij een andere tee meer of minder slagen mee.

Er wordt voor de wedstrijd per categorie één klassement opgemaakt. Dus iemand van de oranje tee kan de maandbeker gewoon winnen!

Als extra incentive voor de spelers in de maandbeker A is dat er voor elke kleur tee een baanrecord geregistreerd gaat worden.

Kortom : Schrijf je in en doe mee !